Plantago crassifolia

À prupositu di Wikipedia
Plantago crassifolia
Plantago crassifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Plantago
Nome binuminale
Plantago crassifolia
Peter Forsskål, 1775

Plantago crassifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Plantago crassifolia hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Si caratterizeghja da foglie spesse è carnate, chì li anu valsutu u so nome specificu crassifolia. E casce sò di regula ovale, incù una tessitura coriace è un culore verde scuru. I piccioli di 'ssa pianta sò corti è ramificati, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. I fiori sò chjuchi è ragruppati in spighe dense, di culore biancu o verdicciu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Plantago crassifolia hè originaria di e rigione muntose d'Europa, in particulare Alpe, Pirenei è Carpazi. Omu pò ancu truvà la in certe rigione d'Asia cintrale. 'Ssa pianta priferisce e terre pitricose è e pratuline alpine, induv'ella pò resiste à e cundizione climatiche difficile.

Plantago crassifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Plantago crassifolia hè una pianta vivace chì si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione da l'insetti. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu. I granelli di 'ssa pianta sò chjuche è sò spergugliati da u ventu. E casce spesse di Plantago crassifolia li permettenu di resiste à e cundizione ambientale estreme, tale e timperature frete è i venti viulenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Plantago crassifolia hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Plantago alpina. 'Ssa pianta hè stata discritta per a prima volta da u botanistu svedese Carl Linnaeus in u 1753. Appartene à u generu Plantago, chì cumprende più di 200 spezie in u mondu sanu. Frà i sinonimi di Plantago crassifolia, omu trova Plantago alpina var. crassifolia è Plantago alpina subsp. crassifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Plantago crassifolia hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. E pratuline alpine induv'ella cresce sò à spessu sgradate da l'attività umana, tale u sfruttamentu agriculu è u turismu. Di più, u riscaldamentu climaticu è i cambiamenti in i rigimi di pricipitazione ponu ancu affittà a sopravvivenza di 'ssa pianta. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia priziosa.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]