Plantago bellardii

À prupositu di Wikipedia
Plantago bellardii
Plantago bellardii
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Pinopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Plantago
Nome binuminale
Plantago bellardii
Carlo Allioni, 1785

Plantago bellardii hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Plantago bellardii hè una spezia di pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. Si caratterizeghja da foglie basale in rusetta, lineare à lanceulate, misurendu trà 5 è 15 cm di lunghezza. E casce sò di regula intiere, ma ponu qualchì volta prisintà denti pocu prufondi. I piccioli fiurali, inquantu à elli, ponu aghjunghje un'altezza da 20 à 40 cm. I fiori sò chjuchi, di culore biancu o verdicciu, ragruppati in spighe dense à l'estremità di i piccioli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Plantago bellardii hè una spezia endemica di e rigione mediterranie. Omu a ritrova per u più in u sudu di l'Europa, in particulare in Spagna, in Italia è in Grecia. Hè ancu prisente in Africa suprana, in particulare à u Maroccu è in Tunisia. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre asciutte è pitricose, è ancu e pratuline è i bordi di stradelli.

Plantago bellardii hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Plantago bellardii hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da maghju à lugliu. Si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione da l'insetti. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia prisenta una grande resistenza à a sicchina è pò sopravvive in cundizione ambientale difficile.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Plantago bellardii hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Plantago lagopus. 'Ssa pianta hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Louis Bellardi in u 1808. Appartene à u generu Plantago, chì ragruppa più di 200 spezie à traversu u mondu. E piante di 'ssu generu sò caratterizate da e so casce basale in rusetta è i so spighe di fiori.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Plantago bellardii hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane, tale l'urbanisazione è l'agricultura intensiva, anu caghjunatu una diminuzione di a so pupulazione in numerose rigione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa pianta, in particulare a prutezzione di i so ambienti naturali è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]