Phagnalon saxatile

À prupositu di Wikipedia
Murzu biancu
Phagnalon saxatile
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Phagnalon
Nome binuminale
Phagnalon saxatile
Henri Cassini, 1819

U murzu biancu (Phagnalon saxatile) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U murzu biancu hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 50 centimi d'altezza. I so piccioli sò ritti, ramificati è cuperti à peli fini. E casce di 'ssa pianta sò lineare, strette è disposte di manera opposta longu à u picciolu. Sò dinù cuperte à peli, ciò chì li dà una tessitura dolce. I fiori di Phagnalon saxatile sò di culore giallu vivu è ragruppati in capulini. Ogni capulinu hè circundatu da brattee verde è misura à l'incirca 2 centimi di diamitru.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U murzu biancu hè originariu di e rigione mediterranie, in particulare da u sudu di l'Europa, di l'Africa Nordu è Mediu Oriente. Omu u trova per u più in e zone rucciose è e pendite assuliate, induv'ellu si pò spannà in e terre belle assiccate. 'Ssa pianta hè ancu prisente in certe rigione d'Asia cintrale.

Phagnalon saxatile hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U murzu biancu hè una pianta adatta à i climi caldi è secchi. Hè capace à resiste à cundizione di sicchina grazia à e so casce spesse chì riducenu a perdita d'acqua in evapurazione. 'Ssa pianta si riproduce per u più in via sessuata, grazia à l'impullinazione di i fiori da l'insetti. I granelli produtti da u murzu biancu sò lebbii è muniti di peli chì accennanu a so dispersione da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Phagnalon saxatile hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu francese Jean-Baptiste Lamarck in u 1779. 'Ssa spezia hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Phagnalon graecum è Phagnalon angustifolium.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U murzu biancu hè una pianta chì pò esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. L'attività umane tale l'urbanisazione, l'agricultura intensiva è u sfruttamentu minerariu ponu caghjunà a sparizione di 'ssa spezia. Hè dunque impurtante di mette in ballu e misure di cunsirvazione per prisirvà e pupulazione di murzu biancu. Quessa pò inchjude a criazione di riserve naturale, a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di 'ssa pianta è a rigulazione di certe attività chì puderianu noce à u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]