Petasites albus

À prupositu di Wikipedia
Petasites albus
Petasites albus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Petasites
Nome binuminale
Petasites albus
Jules Pierre Fourreau, 1869

Petasites albus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Petasites albus hè una spezia di pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da grande foglie à forma di core, pudendu aghjunghje sinu à 50 centimi di diamitru. E casce sò d'un verde vivu è sò ricuperte d'un prima biancu annantu à a faccia inferiore. I fiori di Petasites albus sò ragruppati in infiuriscenze sferiche di culore biancu o rusulatu pallidu. 'Ssa pianta pò aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Petasites albus hè originariu di e rigione timperate di l'emisferu nordu. Omu u trova per u più in Europa, in Asia è in America suprana. Priferisce l'ambienti umiti tali e sponde di e vadine, i paduli è e pratuline inundevule.

Petasites albus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Petasites albus hè una pianta vivace chì si prupaga per u più per via di i so rizomi suttarranii. Fiurisce di veranu, pruducendu fiori ricchi di nettare chì attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'acqua. 'Ssa pianta hè ancu capace à riproduce si in via vegetativa, furmendu cusì vaste culonie.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Petasites albus hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Petasites fragrans, Petasites hybridus var. albus, Petasites hybridus subsp. albus. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderate cum'è sinonimi di Petasites albus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Petasites albus hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità sò essenziale per pruteghje Petasites albus è d'altre spezie vegetale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]