Onopordum illyricum

À prupositu di Wikipedia
Onopordum illyricum
Onopordum illyricum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Onopordum
Nome binuminale
Onopordum illyricum
Carl Linnaeus, 1753

Onopordum illyricum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Onopordum illyricum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue da a so taglia impunente, pudendu aghjunghje insin'à 2 metri d'altura. I so piccioli sò robusti è cuperti à peli zimbrunuti, ciò chì li cunferisce un'apparenza roza. E casce sò grande, lubate è dinù zimbrunute. I fiori, di culore purpureu, sò ragruppati in capulini è appariscenu in cima à e piccioli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originariu di a rigione di i Balcani, Onopordum illyricum hè largamente spartu in Europa cintrale è meridiunale. Omu u trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è i terreni abbandunati. 'Ssa pianta hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, induv'ella hè cunsiderata cum'è una spezia invadente.

Onopordum illyricum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Onopordum illyricum hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A so fiuritura hà locu da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà campii mentre parechji anni in a terra. 'Ssa pianta hè ancu capace à prupagà si da e so radiche, furmendu cusì culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Onopordum illyricum appartene à u generu Onopordum, chì ragruppa parechje spezie simile. Frà i sinonimi di 'ssa pianta, omu trova Onopordum acanthium var. illyricum è Onopordum acanthium subsp. illyricum. 'Ssi nomi sò qualchì volta usati per designà Onopordum illyricum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Onopordum illyricum hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ella hè stata introdutta. A so crescita rapida è a so capacità à furmà culonie dense ponu caghjunà a supprissione d'altre spezie vegetale indigene. In certi paesi, e misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione. Eppuru, in a so area di ripartizione d'origine, Onopordum illyricum ghjoca un rollu eculogicu impurtante dendu u cibu è un ambiente à numerosi insetti inamacatori.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]