Ononis spinosa

À prupositu di Wikipedia
Ononis spinosa
Ononis spinosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis spinosa
Carl Linnaeus, 1753

Ononis spinosa hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis spinosa hè una pianta vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Hè caratterizata da piccioli ritti è ramificati pudendu aghjunghje un'altezza da 50 à 100 centimi. E casce sò cumposte da trè fogliole ovale è dentate, d'un culore verde scuru. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppate in gaspe terminale. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis spinosa hè originaria d'Europa è d'Africa suprana, ma s'hè ancu naturalizata in altre rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e pratuline, i scarsali, i ricce è i bordi di stradelli. Priferisce e terre asciutte è belle assiccate.

Ononis spinosa hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ononis spinosa hè una pianta adatta à e cundizione aride. Pussede radiche girante chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. Fiurisce da ghjunghju à sittembre, attirendu cusì numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis spinosa hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis arvensis, Ononis campestris, Ononis columnae, Ononis hircina, Ononis spinosa var. campestris, Ononis spinosa var. hircina.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis spinosa ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè abbastanza sparta in a so area di ripartizione è hè capace à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà i mezi naturali induv'ella si trova è di cuntrullà a prupagazione di e spezie invasive.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]