Ononis reclinata

À prupositu di Wikipedia
Ononis reclinata
Ononis reclinata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis reclinata
Carl Linnaeus, 1763

Ononis reclinata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis reclinata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli pasciulanti o ascendenti, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò cumposte, alterne è trifugliate, incù fogliole ovale à ellittiche. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine lineare, cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis reclinata hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone pitricose. Hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è d'Asia occidentale.

Ononis reclinata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è assuliate. Hè adattata à cundizione di sicchina è pò tullerà e terre povere in nutrimenti. Ononis reclinata fiurisce da maghju à aostu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis reclinata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis arvensis, Ononis campestris è Ononis spinosa. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà pupulazione di piante simile, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi di Ononis reclinata.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis reclinata ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessa à una prissione significativa duvuta à l'attività umana. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è a frammintazione di e pupulazione ponu custituisce minacce putenziale à longu andà. Hè dunque impurtante di surviglià u statu di e pupulazione è di prisirvà l'ambienti apprupriati per assicurà a cunsirvazione di 'ssa pianta.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]