Ononis pusilla

À prupositu di Wikipedia
Ononis pusilla
Ononis pusilla
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis pusilla
Carl Linnaeus, 1759

Ononis pusilla hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis pusilla hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, incù foglie cumposte da trè fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore rusulatu à viulinu pallidu, sò ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine lungarine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis pusilla hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, i scarsali è i prati asciutte. Hè ancu prisente in certe rigione d'Africa suprana è d'Asia occidentale.

Ononis pusilla hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Ononis pusilla hè una pianta adatta à e terre povere è belli assiccati. Hè capace à resiste à cundizione di sicchina è di calore elevate. 'Ssa spezia si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu o da l'animali. A fiuritura hà locu da maghju à aostu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis pusilla hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis arvensis var. pusilla, Ononis arvensis subsp. pusilla è Ononis arvensis f. pusilla.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis pusilla ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessa à prissione di cunsirvazione particulare. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia putenziale per 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induv'ella si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]