Ononis ornithopodioides

À prupositu di Wikipedia
Ononis ornithopodioides
Ononis ornithopodioides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis ornithopodioides
Carl Linnaeus, 1753

Ononis ornithopodioides hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis ornithopodioides hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò cumposte, incù fogliole ovale è dentate. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine lungarine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis ornithopodioides hè originaria d'Europa, induv'ella hè prisente in numerosi paesi, in particulare in Francia, in Spagna, in Italia è in Grecia. Si trova per u più in e pratuline, i scarsali è i prati asciutti.

Ononis ornithopodioides hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta fiurisce di regula da maghju à lugliu. Hè inamacata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali chì si cibanu di e guaine.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis ornithopodioides hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis arvensis, Ononis campestris è Ononis spinosa. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà pupulazione di 'ssa pianta, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis ornithopodioides hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è i scarsali induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]