Ononis minutissima

À prupositu di Wikipedia
Ononis minutissima
Ononis minutissima
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis minutissima
Carl Linnaeus, 1753

Ononis minutissima hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis minutissima hè una piccula pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Misura di regula trà 5 è 15 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è pasciulanti, incù casce cumposte da trè fogliole ovale è dentate. I fiori sò di culore rusulatu pallidu à viulinu, ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis minutissima hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare da u sudu di l'Europa è di l'Africa suprana. Omu a trova per u più in e pratuline secche, i scarsali è e dune custiere. Hè ancu prisente in certe rigione d'Asia occidentale.

Ononis minutissima hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta hè adattata à l'ambienti aridi è priferisce e terre belle assiccate. Hè capace à resiste à cundizione di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'assurbisce l'acqua in prufundità. Ononis minutissima fiurisce di regula di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis minutissima hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis pusilla, Ononis maritima var. pusilla è Ononis maritima subsp. pusilla.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Ononis minutissima ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, pò esse lucalmente vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunvirsione di e pratuline in terre agricule è l'urbanisazione criscente sò e principale minacce per 'ssa pianta. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone naturale induv'si trova, sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è mantene a so biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]