Ononis alopecuroides

À prupositu di Wikipedia
Ononis alopecuroides
Ononis alopecuroides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Ononis
Nome binuminale
Ononis alopecuroides
Carl Linnaeus, 1753

Ononis alopecuroides hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ononis alopecuroides hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò alterne, cumposte da trè fogliole ovale à lanceolate, d'una lunghezza da 2 à 5 centimi. I fiori, di culore rusulatu à purpureu, sò ragruppati in gaspe terminale. Pussedenu un caliciu tubulare è una curolla à forma di farfalla, tipica di e piante di 'ssa famiglia.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Ononis alopecuroides hè originaria di a rigione mediterrania, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova in particulare in Spagna, in Italia, in Grecia è in Turchia. Cresce per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone pitricose.

Ononis alopecuroides hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta vivace fiurisce di regula da maghju à lugliu. Hè adattata à cundizione di sicchina è priferisce e terre belle assiccate. Ononis alopecuroides si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu diffonde si per via di rizomi, furmendu cusì culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Ononis alopecuroides hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Ononis alopecuroides var. alopecuroides, Ononis alopecuroides var. brevifolia è Ononis alopecuroides var. longifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Ononis alopecuroides ùn hè micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata. Hè relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di surviglià u statu di cunsirvazione di 'ssa pianta è di piglià misure di prutezzione s'ellu hè necessariu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]