Narcissus tazetta

À prupositu di Wikipedia
U fiori d'anghjulu
Narcissus tazetta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Amaryllidaceae
Genaru Narcissus
Nomu binuminali
Narcissus tazetta
Carl Linnaeus, 1753

U fiori d'anghjulu (Narcissus tazetta) hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaryllidaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U fiori d'anghjulu hè una spezia di pianta à bulbu appartinendu à a famiglia di l'Amaryllidaceae. 'Ssa pianta vivaci si distingui da i so fiora bianchi o giaddi, chì sò carattarizati da una curona cintrali à forma di tromba circundata da sei pitali. I casci di Narcissus tazetta sò liniari è verdi, furmendu una rusetta à a basa di u picciolu fiurali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Urighjinariu di u righjonu mediterraniu, u fiori d'anghjulu hè largamenti spartu in i paesi di u circondu di u mari Tarraniu, in particulari in iSpagna, in Italia, in Grecia è in Turchia. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Africa subrana è Mediu Urienti. 'Ssa pianta cresci par u più in i pratulini, i boschi chjari è i zoni rucciosi.

U fiori d'anghjulu hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U fiori d'anghjulu hè una pianta à bulbu chì fiurisci di branu. I fiora sò inamacati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so prufumu dolci. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali chì si cibani di i parti di a pianta. U fiori d'anghjulu hè una spezia risistenti, capaci à sopravviva in cundizioni climatichi varii, andendu da i climi mediterranii caldi è asciutti à i climi più freschi è umiti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Narcissus tazetta hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Narcissus polyanthus è Narcissus orientalis. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Narcissus tazetta è sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è u fiori d'anghjulu ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia in priculu, certi sottuspezii è pupulazioni lucali poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali. A racolta eccessiva di bulbi à fini cummirciali pò ancu avè un impattu negativu annantu à certi pupulazioni. I misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di l'ambienti è a rigulazioni di a racolta, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]