Najas minor

À prupositu di Wikipedia
Najas minor
Najas minor
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Alismatales
Famiglia Hydrocharitaceae
Genaru Najas
Nomu binuminali
Najas minor
Carlo Allioni, 1785

Najas minor hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Hydrocharitaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Najas minor hè una pianta acquatica appartinendu à a famiglia di l'Hydrocharitaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli fini è lungarini, pudendu aghjunghja una lunghezza da 30 à 60 centimi. I casci di 'ssa pianta sò liniari, stretti è disposti in verticilli di tondu à u picciolu. Sò di regula d'un verdi chjaru, ma poni calchì volta piglià una tinta russiccia. I fiora di Najas minor sò chjuchi è pocu visibuli, di culori verdi o brunicciu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Najas minor hè una spezia largamenti sparta à traversu u mondu. Omu a trova par u più in i zoni timparati è trupicali, tantu in l'acqui dolci chì saliti. 'Ssa pianta hè prisenti in numarosi paesi, in particulari in Auropa, in Asia, in Africa è in America subrana. Culunizeghja i lavi, i stagni, i vadini è i paduli, ind'edda pò furmà culonii spessi.

Najas minor hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Najas minor hè una pianta acquatica immersa, ciò chì significheghja chì si sviluppa à l'intuttu sottu à l'acqua. Hè capaci à adattà si à diffarenti prufundità, ma prifirisci di regula l'acqui pocu fondi. 'Ssa spezia si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di stolons suttarranii chì dani nascita à nuveddi pianti. A fiuritura di Najas minor hè raru è i fiora pruducini i graneddi chì poni essa spargugliati da u currenti di l'acqua.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Najas minor hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753. Apparteni à u genaru Najas, chì ragruppa parechji spezii di pianti acquatichi. Frà i sinonimi di Najas minor, a parsona trova Najas flexilis è Najas guadalupensis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Najas minor hè una spezia chì ùn faci micca l'ughjettu d'una priaccupazioni maghjori in termini di cunsirvazioni. Hè cunsidarata com'è una pianta cumuna è largamenti sparta. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da l'inguinamentu di l'acqua, a distruzzioni di u so ambienti naturali o l'intruduzioni di spezii invadenti. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di pruteghja i zoni induva Najas minor si trova cù u fini di prisirvà 'ssa pianta acquatica escinziali à l'equilibriu di l'ecusistemi acquatichi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]