Myoporum laetum

À prupositu di Wikipedia
Myoporum laetum
Myoporum laetum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Scrophulariaceae
Generu Myoporum
Nome binuminale
Myoporum laetum
Georg Forster, 1786

Myoporum laetum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Scrophulariaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Myoporum laetum, ancu cunnisciutu sottu à u nome cumunu d'Alloru di Nova Zelanda, hè un arburu à foglie persistente appartinendu à a famiglia di e Scrophulariaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 10 à 15 metri è prisenta un fustu drittu|rettu è robustu. E casce sò ovale, luccicante è d'un verde vivu, misurendu circa 5 à 10 centimi di longu. I fiori, chì appariscenu di veranu, sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspe terminale. Sgaghjanu un profume aggradevule è attiranu numerosi insetti inamacatori.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originariu di Nova Zelanda, u Myoporum laetum s'hè spartu in numerose rigione di u mondu per causa di a so pupularità in tantu chì arburu d'ornamentu. Omu u trova oghje in paesi tali l'Australia, i Stati Uniti, l'Africa di u Sudu è certe rigione d'Europa. S'adatta à sfarenti tipi di terre, ma priferisce e zone custiere è i climi timperati.

Myoporum laetum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U Myoporum laetum hè una pianta à crescita rapida chì si sparghje per u più per via di i so granelli, chì sò spergugliati da u ventu. Pò ancu riproduce si per via di calature. Stu arburu hè bè adattatu à e cundizione custiere, chì tullereghja e terre saline è i venti forti. Hè ancu resistente à a sicchina una volta stabilitu. I fiori di u Myoporum laetum sò inamacati da l'insetti, ciò chì prupizia a produzzione di frutti cuntinendu picculi granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U Myoporum laetum appartene à u generu Myoporum, chì cumprende circa 30 spezie d'arbusti è d'arburi. Hè qualchì volta chjamatu Alloru di Nova Zelanda per causa di a so sumiglianza incù l'alloru. Sinonimi scentifiche per 'ssa spezia cumprendenu Myoporum laetum var. laetum è Myoporum laetum var. macrocarpum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U Myoporum laetum hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ellu hè stata introduttu. A so crescita rapida è a so capacità à diffonde si faciule ponu caghjunà a supprissione di spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. In 'sse rigione, misure di cuntrollu sò messe in piazza per limità a so prupagazione. Eppuru, in u so ambiente d'origine in Nova Zelanda, u Myoporum laetum hè una spezia indigena è ùn pone micca prublema di cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]