Medicago turbinata

À prupositu di Wikipedia
Medicago turbinata
Medicago turbinata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Medicago
Nomu binuminali
Medicago turbinata
Carl Ludwig Willdenow, 1802

Medicago turbinata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Medicago turbinata hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò cumposti da trè fuglioli uvali, di à l'incirca 1 à 2 centimi di lunghezza. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò vaini incurvati, di à l'incirca 1 à 2 centimi di lunghezza, cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Medicago turbinata hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, in particulari bacinu mediterraniu uccidentali. Omu a trova par u più in i paesi tali a Spagna, u Portugallu, a Francia, l'Italia è a Grecia. Cresci di regula in ambienti asciutti è pitricosi, tali i pratulini asciutti, i cuddini è i penditi rucciosi.

Medicago turbinata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Medicago turbinata hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di branu è d'istatina. Hè adattata à i cundizioni aridi è pò sopravviva in i terri povari in nutrimenti. 'Ssa spezia hà sviluppatu una rilazioni simbiotica incù battirii fissatrici d'azotu prisenti in i so radichi, ciò chì li parmetti di benifizià di stu elementu escinziali par a so crescita.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Medicago turbinata hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Medicago orbicularis. Apparteni à u genaru Medicago, chì ragruppa numarosi spezii di pianti arbacei appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. 'Ssu genaru hè carattarizatu da fogli trifugliati è i fiora à forma di sbarabattula.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Medicago turbinata hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è edda possi essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva, ferma rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'evuluzioni di a so pupulazioni è di pruteghja l'ambienti ind'si trova cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]