Lythrum salicaria

À prupositu di Wikipedia
Lythrum salicaria
Lythrum salicaria
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Myrtales
Famiglia Lythraceae
Generu Lythrum
Nome binuminale
Lythrum salicaria
Carl Linnaeus, 1753

Lythrum salicaria hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lythraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lythrum salicaria hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lythraceae. Si distingue da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri. E so casce sò opposte, lanceulate è appena dentate annantu à i bordi. I fiori di Lythrum salicaria sò ragruppati in spighe dense è lungarine, furmendu magnifiche infiuriscenze di culore rusulatu à purpureu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lythrum salicaria hè originaria di e rigione timperate di l'emisferu nordu, in particulare in Europa, in Asia è in America suprana. Hè prisente in una grande varietà d'ambienti umiti tali i paduli, e sponde di i corsi d'acqua, i stagni è e pratuline umite. 'Ssa pianta hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu per causa di a so pupularità in quant'è pianta ornamentale.

Lythrum salicaria hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lythrum salicaria hè una pianta à fiuritura estiva, pruducendu i so fiori da ghjunghju à sittembre. Hè inamacata da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare abundante. I granelli di Lythrum salicaria sò spergugliati da u ventu è l'acqua, ciò chì li permette di culunizà nuvelli ambienti. 'Ssa pianta hè ancu capace à diffonde si in via vegetativa grazia à i so rizomi, ciò chì li cunferisce una grande capacità di multiplicazione.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lythrum salicaria appartene à u generu Lythrum, chì ragruppa circa 40 spezie di piante erbacee. Lythrum salicaria hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Lythrum vulgare è Lythrum virgatum. 'Ssi sinonimi sò qualchì volta imprudati in a litteratura scentifica o in l'opere di butanica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lythrum salicaria hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in certe rigione di u mondu, in particulare in America suprana. A so espansione rapida pò caghjunà a supprissione d'altre spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. In certi paesi, misure di gistione sò messe in ballu per cuntrullà a so prupagazione. Eppuru, Lythrum salicaria hè dinù apprizziata per a so bellezza ornamentale è hè cultivata in numerosi giardini. Hè dunque impurtante di truvà un equilibriu trà a so cunsirvazione in tantu ch'è spezia indigena è a so gistione in tantu ch'è spezia invadente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]