Lupinus pilosus

À prupositu di Wikipedia
Lupinus pilosus
Lupinus pilosus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lupinus
Nome binuminale
Lupinus pilosus
Carl Linnaeus, 1774

Lupinus pilosus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus pilosus, ancu cunnisciutu sottu u nome di lupinu pilosu, hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. 'Ssa pianta erbacea vivace si distingue da i so piccioli ritti è e so casce verde, cumposte da fogliole pilose. I fiori di Lupinus pilosus sò ragruppati in gaspe dense è colurite, andendu da u turchinu à u viulinu, è sgaghjanu un profume aggradevule. I frutti sò guaine cuntinendu parechji granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus pilosus hè originariu di u bacinu mediterraniu, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e rigione custiere, e pratuline è e culline. 'Ssa spezia hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana è in Australia.

Lupinus pilosus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lupinus pilosus hè una pianta adatta à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è asciutti. Hè capace à resiste à i periodi di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'andà à circà l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta fissa l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù e batterie prisente in e so radiche, ciò chì li permette di pruspirà in e terre povere in nutrimenti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lupinus pilosus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Lupinus hirsutus, Lupinus hispanicus è Lupinus villosus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus pilosus hè una spezia chì ùn prisenta micca preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. Hè cunsiderata cum'è una pianta cumuna è largamente sparta in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di surviglià l'evuluzione di 'sse pupulazione è di mette in ballu e misure di cunsirvazione s'ellu hè necessariu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]