Lupinus angustifolius

À prupositu di Wikipedia
Lupinus angustifolius
Lupinus angustifolius
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lupinus
Nome binuminale
Lupinus angustifolius
Carl Linnaeus, 1753

Lupinus angustifolius hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus angustifolius, ancu cunnisciutu sottu u nome di lupinu à foglie strette, hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si tratta d'una pianta erbacea annuale chì pò aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru. E so casce sò strette è lungarine, misurendu circa 5 à 10 centimi di longu. I fiori di u Lupinus angustifolius sò di culore turchinu o viulinu, è sò ragruppati in gaspe dense.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus angustifolius hè originariu di a rigione mediterrania, ma hè oramai largamente spartu in numerose rigione di u mondu. Omu u trova in particulare in Europa, in America suprana è in Australia. 'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è assuliate, è hè à spessu cultivata cum'è pianta furagera o cum'è pianta ornamentale.

Lupinus angustifolius hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lupinus angustifolius hè una pianta à fiori chì si riproduce per via d'impullinazione. I fiori sò visitati da l'insetti, chì trasportanu l'amacu da un fiore à l'altru. I granelli sò dopu produtti in guaine chì si formanu dopu à a fecondazione. 'Ssa spezia hà una crescita rapida è pò fiurisce da a so primu annu di vita.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lupinus angustifolius hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Lupinus albus var. angustifolius, Lupinus angustifolius var. albus, Lupinus angustifolius var. pilosus. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lupinus angustifolius ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia in priculu. Hè largamente cultivatu in numerosi paesi per i so granelli, chì sò usati in l'alimentazione umana è animale. Eppuru, hè impurtante di vighjà à ciò ch'e pupulazione selvatiche di 'ssa pianta ùn sianu micca minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale. E misure di cunsirvazione devenu esse pigliate per prisirvà 'ssa spezia è mantene a so diversità genetica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]