Lotus tetragonolobus

À prupositu di Wikipedia
Lotus tetragonolobus
Lotus tetragonolobus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lotus
Nome binuminale
Lotus tetragonolobus
Carl Linnaeus, 1753

Lotus tetragonolobus hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lotus tetragonolobus hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si caratterizeghja da i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E so casce sò cumposte da fogliole ovale è dentate, d'un culore verde vivu. I fiori di u Lotus tetragonolobus sò di culore rusulatu pallidu à purpureu, ragruppati in gaspe terminale. I frutti sò guaine quatrate, da induve u so nome cumunu, cuntinendu granelli manghjarecci.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lotus tetragonolobus hè originariu di a rigione mediterrania, ma hè ancu prisente in altre rigione di u mondu, in particulare in Asia è in Africa suprana. Omu u trova per u più in e pratuline, i campi cultivati è i bordi di strette.

Lotus tetragonolobus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta annuale si riproduce per via di granelli. A fiuritura di u Lotus tetragonolobus hà locu da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali. Lotus tetragonolobus hè una pianta adatta à e terre povere è asciutte, capace à fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù batterie di a terra.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lotus tetragonolobus appartene à u generu Lotus, chì ragruppa parechje spezie di piante erbacee. Hè qualchì volta designatu da i sinonimi seguenti : Tetragonolobus purpureus, Tetragonolobus siliquosus o Tetragonolobus vulgaris.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lotus tetragonolobus ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè largamente cultivatu per i so granelli manghjarecci, chì sò usati in cucina mediterrania. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii ponu riprisintà minacce per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di promove pratiche agricule durevule è di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce naturalmente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]