Lotus ornithopodioides

À prupositu di Wikipedia
Lotus ornithopodioides
Lotus ornithopodioides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Fabales
Famiglia Fabaceae
Generu Lotus
Nome binuminale
Lotus ornithopodioides
Carl Linnaeus, 1753

Lotus ornithopodioides hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Fabaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Lotus ornithopodioides hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Fabaceae. Si distingue da e so casce cumposte, alterne è trifugliate, chì misuranu di regula da 2 à 5 centimi di longu. E fogliole sò ovale à ellittiche, incù bordi lisci è una tessitura appena vellutata. I fiori di Lotus ornithopodioides sò chjuchi è ragruppati in gaspe terminale. Sò di culore giallu vivu è pussedenu cinque petali distinti. I frutti sò guaine lungarine, cuntinendu parechje granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Lotus ornithopodioides hè originariu di e rigione mediterranie, in particulare di u sudu di l'Europa è di l'Africa suprana. Omu u trova per u più in e pratuline asciutte, e dune custiere è e terre calcarie. 'Ssa pianta hè ancu prisente in certe rigione d'Asia occidentale.

Lotus ornithopodioides hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Lotus ornithopodioides hè una pianta adatta di l'ambienti aridi. Pussede radiche chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa spezia hè capace à fissà l'azotu atmusfericu grazia à batterie simbiotiche prisente in e so radiche. 'Ssa capacità li cunferisce un avantaghju cumpetitivu in e terre povere in nutrimenti.

A fiuritura di Lotus ornithopodioides hà locu di regula di veranu è d'istate. I fiori sò impullinati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Lotus ornithopodioides hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè statu discrittu per a prima volta da u botanistu francese Jean-Baptiste Lamarck in u 1783. 'Ssa pianta hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Lotus corniculatus var. ornithopodioides è Lotus ornithopodioides var. corniculatus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Lotus ornithopodioides hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è mantene a so diversità genetica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]