Lathyrus tingitanus

À prupositu di Wikipedia
Lathyrus tingitanus
Lathyrus tingitanus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus tingitanus
Carl Linnaeus, 1753

Lathyrus tingitanus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus tingitanus hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli fini è rampicanti, pudendu aghjunghja una lunghezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò cumposti da fuglioli uvali è dintati, d'un culori verdi scuru. I fiora di Lathyrus tingitanus sò di culori rusulinu vivu, ragruppati in gaspi terminali. Pussedini un caliciu tubulari è una curolla à forma di sbarabattula, tipica di i Fabaceae.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus tingitanus hè urighjinariu di u bacinu mediterraniu, più pricisamenti Maroccu è di l'Algiria. Si pò ancu truvà lu in certi righjoni di Spagna è Portugallu. 'Ssa pianta affizziuneghja i terri calcarii è i zoni assuliati, tali i pratulini, i prata è l'arici di furesti.

Lathyrus tingitanus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus tingitanus hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A so fiuritura hà locu da maghju à lugliu, periudu mentri u quali attira numarosi insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli. I frutti chì si formani dopu à l'impullinazioni sò vaini cuntinendu parechji graneddi. 'Ssi graneddi sò spargugliati da u ventu o da animali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Esistini uni pochi di sinonimi scentifichi par 'ssa pianta, tali Lathyrus tingitanus subsp. tingitanus è Lathyrus tingitanus var. tingitanus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus tingitanus hè una pianta rilativamenti rara è a so pupulazioni hè in diclinu. Hè minacciata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Di più, a racolta eccessiva di 'ssa pianta à fini urnamintali cuntribuisci ancu à a so diminuzioni. Cù u fini di prisirvà Lathyrus tingitanus, misuri di cunsirvazioni tali a prutizzioni di u so ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza sò nicissarii.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]