Lathyrus nissolia

À prupositu di Wikipedia
Lathyrus nissolia
Lathyrus nissolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus nissolia
Carl Linnaeus, 1753

Lathyrus nissolia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus nissolia hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si distingui da i so piccioli fini è rampicanti, pudendu aghjunghja una lunghezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò cumposti da fuglioli stretti è lungarini, d'un culori verdi chjaru. I fiora, inquantu ad eddi, sò di culori rusulinu pallidu à viulinu, ragruppati in gaspi terminali. I frutti sò vaini liniari, cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus nissolia hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in particulari in i righjoni timparati è mediterranii. Omu a ritrova ancu in Asia uccidentali è in Africa subrana. 'Ssa pianta affizziuneghja particularamenti i terri umiti è l'arici di i boschi, ma pò ancu crescia in i pratulini è i zoni arbosi.

Lathyrus nissolia hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus nissolia hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A so fiuritura hà locu da maghju à lugliu, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi, inquantu ad eddi, sò spargugliati da u ventu o par via di l'animali. 'Ssa spezia prisenta una capacità d'adattamentu alta, li parmittendu di culunizà diffarenti tipi d'ambienti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus nissolia hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi tali Lathyrus sylvestris è Lathyrus sylvestris var. nissolia. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma sò oramai cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus nissolia hè una spezia chì ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata. Hè rilativamenti sparta in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia putenziali pà 'ssa pianta. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni ind'si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]