Lathyrus hirsutus

À prupositu di Wikipedia
Lathyrus hirsutus
Lathyrus hirsutus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Lathyrus
Nomu binuminali
Lathyrus hirsutus
Carl Linnaeus, 1753

Lathyrus hirsutus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus hirsutus hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò cumposti da fuglioli uvali è sò cuparti à pela rozi, da induva u so nomu hirsutus chì significheghja pilutu in latinu. I fiora, di culori rusulinu à purpurea, sò ragruppati in gaspi terminali è sgaghjani un prufumu aggradevuli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus hirsutus hè urighjinariu d'Auropa, ind'eddu hè largamenti spartu. Omu u trova par u più in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni pitricosi. 'Ssa pianta hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia uccidentali.

Lathyrus hirsutus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus hirsutus hè una pianta adatta à cundizioni di crescita varii. Priferi i terri beddi assiccati è assuliati, ma pò ancu sopravviva in ambienti più adumbrati. 'Ssa spezia fiurisci di regula da maghju à lugliu, attirendu cusì numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus hirsutus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Lathyrus pilosus, Lathyrus pubescens è Lathyrus sylvestris. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lathyrus hirsutus ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. A so larga ripartizioni giugrafica è a so capacità à adattà si à diffarenti ambienti li cunfariscini una certa risilienza faccia à i pirturbazioni ambiintali. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali è l'intruduzioni di spezii invadenti poni rapprisintà minacci putinziali par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi induva Lathyrus hirsutus si trova cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]