Lasius psammophilus

À prupositu di Wikipedia
Lasius psammophilus
Lasius psammophilus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Hymenoptera
Famiglia Formicidae
Genaru Lasius
Nomu binuminali
Lasius psammophilus
Carl Linnaeus, 1758

Lasius psammophilus hè una spezia di furmicula chì faci parti di a famiglia di i Formicidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius psammophilus hè una spezia di furmicula appartinendu à a famiglia di i Formicidae. L'uvrieri di 'ssa spezia misurani trà 2 è 4 millimitri di lunghezza. Ani un culori brunu chjaru à brunu scuru, incù una testa è un turaci più scuri chì l'addomi. L'antenni sò cumposti da 12 sigmenti distinti. I masci è i maestri sò più grandi chì l'uvrieri, misurendu trà 4 è 6 millimitri di lunghezza. I maestri ani ali è sò capaci à bulà, mentri chì i masci ani ali più longhi è più stretti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius psammophilus hè una spezia endemica di i righjoni mediterranii. Omu a trova par u più in i paesi di u circondu di u mari Tarraniu, tali a Spagna, a Francia, l'Italia è a Grecia. Prifirisci l'ambienti rinosi è i duni custieri, induv'edda custruisci i so nidi.

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lasius psammophilus hè una spezia suciali, vivu in culonii cumposti da migliaii d'individui. L'uvrieri sò rispunsevuli di a ricerca di nutrimentu, di a custruzzioni è di l'intrattinimentu di u nidu, è ancu di a prutizzioni di a culonia. Si cibani par u più di picculi insetti, di nettaru è di milastru. I maestri sò rispunsevuli di a ripruduzioni è poni viva parechji anni, mentri chì i masci ani una durata di vita più corta è morini pocu dopu à l'accupiamentu.

Lasius psammophilus hè prisenti in Corsica.[1]

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lasius psammophilus hè statu discrittu par a prima volta in 1989 da Seifert.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lasius psammophilus hè una spezia rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni. Eppuri, pò essa minacciata da a distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni criscenti di i zoni custieri. A cunsirvazioni di 'ssi ambienti rinosi hè dunqua escinziali par assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di prutizzioni è di gistioni apprupriati devini essa missi in piazza par prisirvà i pupulazioni di Lasius psammophilus è mantena l'equilibriu eculogicu di 'ssi ecusistemi fragili.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Rumsaïs B., Colindre L., Wegnez P., Galkowski C. & Colin T., Atlante di e furmicule di Corsica, Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2018

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Rumsaïs è altri (2018).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]