Larus cachinnans

À prupositu di Wikipedia
U gabbianu di u Caspiu
Larus cachinnans
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Laridae
Generu Larus
Nome binuminale
Larus cachinnans
Peter Simon Pallas, 1811

U gabbianu di u Caspiu (Larus cachinnans) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Laridae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U gabbianu di u Caspiu hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di i Laridae. Hè unu di i più grandi gabbiani d'Europa, misurendu di media trà 55 è 67 centimi di lunghezza è pisendu trà 900 è 1600 grammi. U so piumaghju hè per u più biancu, incù ale grisge è estremità nere. L'adulti anu un bizzicu giallu incù una tacca rossa annantu à a mandibula inferiore, mentre ch'è i ghjovani anu un bizzicu più scuru. U gabbianu di u Caspiu s'assumiglia assai à u gabbianu cumunu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U gabbianu di u Caspiu hè originariu d'Europa di l'Estu, ma s'hè stesu à traversu l'Europa sana è certe parte di l'Asia. Omu u trova dinù in Africa suprana è in u Mediu Oriente. Priferisce l'ambienti custieri, tali e marine, l'estuarii è i porti, ma pò dinù esse ossirvatu in e zone urbane.

U gabbianu di u Caspiu hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U gabbianu di u Caspiu hè un acellu migratore, culluchendu si ver'di u sudu d'inguernu per scappà à e cundizione climatiche rigurose. Si nutrisce per u più di pesci, di molluschi è di rumenzuli alimintari. Hè dinù opportunistu è pò arrubà u cibu d'altri acelli marini. A riproduzione hà locu di veranu, incù a custruzzione d'un nidu annantu à a terra o sopra à scugliere. A femina dipone di regula dui à trè ovi, chì sò incubati mentre circa 25 à 30 ghjorni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U gabbianu di u Caspiu appartene à a famiglia di i Laridae, chì cumprende dinù d'altre spezie di gabbiani è d'acule marine. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu Peter Simon Pallas in u 1811. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, tali Larus argentatus cachinnans è Larus cachinnans michahellis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U gabbianu di u Caspiu hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Eppuru, pò esse affittatu da a polluzione marina, a distruzzione di u so ambiente custieru è a pirturbazione umana. Certe pupulazione lucale ponu dinù esse minacciate da a caccia è a racolta d'ovi. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di nidificazione è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]