Lanius minor

À prupositu di Wikipedia
A ciaccera minore
Lanius minor
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Laniidae
Generu Lanius
Nome binuminale
Lanius minor
Johann Friedrich Gmelin, 1788

A ciaccera minore (Lanius minor) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Laniidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera minore hè un acellu di a famiglia di ii Laniidae. Misura circa 18 centimi di lunghezza è pesa trà 20 è 30 grammi. U so piumaghju hè per u più grisgiu annantu à u sopra, incù un senu rusulatu viva è un corpu biancu. Pussede dinù una calotta nera in capu è una fascia nera caratteristica annantu à l'ochji.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera minore hè originaria di l'Europa di l'Estu è di l'Asia cintrale. Omu u trova per u più in e rigione buscose è e pratuline aperte. Migra ver'di l'Africa subsaariana mentre l'inguernu, induv'ellu priferisce e zone di buscaglia è e savane.

A ciaccera minore hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera minore hè cunnisciuta per a so tecnica di caccia unica. S'appulla sopra à i branchi, aspittendu prede putenziale. Quandu ellu sceglie una preda, a chjappa incù u so bizzicu pinzutu è l'impala annantu à una spina o una spina dursale d'arbustu. 'Ssa tecnica li permette d'accumulà u so cibu è di tene lu per dopu.

A ciaccera minore si ciba per u più d'insetti, di picculi ruditori è d'acelli più chjuchi. Hè dinù capace à catturà i acertule è i sarpe. Hè un predatore efficace è ghjoca un rollu impurtante in a rigulazione di e pupulazione di prede.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera minore appartene à a famiglia di i Laniidae, chì cumprende dinù d'altre spezie di caccere. Hè statu discrittu per a prima volta da u naturalistu tedescu Johann Friedrich Gmelin in u 1788.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A ciaccera minore hè attualmente classificata cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione sia stabile, certe minacce pesanu annantu à 'ssa spezia, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'agricultura intensiva è à l'urbanisazione. E misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]