Lactuca saligna

À prupositu di Wikipedia
Lactuca saligna
Lactuca saligna
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Lactuca
Nomu binuminali
Lactuca saligna
Carl Linnaeus, 1753

Lactuca saligna hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Lactuca saligna hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti pudendu aghjunghja insin'à 1 metru d'altezza. I so casci sò stretti, lungarini è dintati, richjamendu quiddi di u saliciu, da induva u so nomu spicificu saligna. I fiora di Lactuca saligna sò di culori giaddu pallidu è ragruppati in capulini.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Lactuca saligna hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni timparati, in particulari in Francia, in Alimagna, in Italia è in iSpagna. Cresci ancu in certi righjoni d'Asia è d'Africa subrana.

Lactuca saligna hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Lactuca saligna hè una pianta adatta à i mezi aparti è assuliati. Prifirisci i terri beddi assiccati è pò tullarà cundizioni di sicchina mudarata. 'Ssa spezia si ripraduci par u più par via di graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. A fiuritura hà locu d'istati, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Lactuca saligna hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Lactuca virosa var. saligna, Lactuca virosa subsp. saligna è Lactuca virosa f. saligna.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Lactuca saligna ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, com'è par numarosi pianti salvatichi, a distruzzioni di u so ambienti naturali è a frammintazioni di i pupulazioni poni rapprisintà minacci putinziali à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i mezi aparti induva Lactuca saligna si sviluppa cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à l'avvena.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]