Ischnura pumilio

À prupositu di Wikipedia
Ischnura pumilio
Ischnura pumilio
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Odonata
Famiglia Coenagrionidae
Generu Ischnura
Nome binuminale
Ischnura pumilio
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

A filangrocca nannula (Ischnura pumilio) hè una spezia di filangrocca chì face parte di a famiglia di e Coenagrionidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Ischnura pumilio, ancu cunnisciuta sottu à u nome cumunu di filangrocca nannula, hè una spezia di filangrocca appartinendu à a famiglia di e Coenagrionidae. I masci di 'ssa spezia misuranu circa 30 à 35 mm di lunghezza, mentre ch'è e femine sò appena più grande, aghjunghjendu una lunghezza da 35 à 40 mm. I masci prisentanu un culore turchinu metallicu annantu à u turace è l'addome, incù marche nere annantu à u sopra di l'addome. E femine, inquantu à elle, anu una culurazione più bughja, incù un addome brunu o giallu è marche nere annantu à u sopra. L'ale sò trasparente incù machje nere à a so basa.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

L'Ischnura pumilio hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu a trova in una grande varietà d'ambienti, tali i stagni, i paduli, e vadine è i lavi. 'Ssa spezia hà ancu statu introdutta in certe rigione d'America suprana.

Ischnura pumilio hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

E filangocche nannule sò insetti acquatichi chì passanu a maiò parte di a so vita sottu a forma di larve in acqua. E larve si nutriscenu di picculi invertebrati acquatichi, tali e larve di zinzale. Dopu à un periodu di sviluppu, e larve emergenu da l'acqua è si trasformanu in adulti. L'adulti si cibanu per u più di picculi insetti vulanti, tali e musculine è e zinzale.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

L'Ischnura pumilio appartene à a famiglia di e Coenagrionidae, chì ragruppa numerose spezie di filangrocche. 'Ssa spezia hà ancu statu discritta sottu à i sinonimi seguenti : Agrion pumilio, Agrion rufescens, Agrion rufipes, Agrion rufipes var. rufescens, Agrion rufipes var. rufipes.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]