Hydrocotyle ranunculoides

À prupositu di Wikipedia
Hydrocotyle ranunculoides
Hydrocotyle ranunculoides
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Apiales
Famiglia Araliaceae
Generu Hydrocotyle
Nome binuminale
Hydrocotyle ranunculoides
Carl Linnaeus, 1753

Hydrocotyle ranunculoides hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Araliaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Hydrocotyle ranunculoides hè una pianta acquatica vivace appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si caratterizeghja da e so casce gallighjante à forma di core è i so fiurarelli bianchi ragruppati in cuccule. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje insin'à 2 metri di lunghezza è s'arradicheghjanu in u fondu di i piani d'acqua.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Originaria d'America suttana, Hydrocotyle ranunculoides si hè prestu sparta in numerose rigione di u mondu. Hè prisente in e zone umite d'America suprana, d'Europa, d'Africa, d'Asia è d'Oceania. 'Ssa pianta hà a capacità di culunizà prestu i piani d'acqua dolce, i stagni, e vadine è i paduli, furmendu à spessu tappetti densi chì ponu affucà a vegetazione indigena.

Hydrocotyle ranunculoides hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Hydrocotyle ranunculoides hè una pianta acquatica chì si riproduce per u più in via vegetativa. Produce stuloni, piccioli rampicanti chì s'arradicheghjanu è danu nascita à nuvelle piante. 'Ssa capacità di riproduzione rapida li permette di culunizà prestu nuvelli ambienti. I fiori di 'ssa pianta sò impullinati da l'insetti, ciò chì prupizieghja dinù a so prupagazione.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Hydrocotyle ranunculoides hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi Hydrocotyle vulgaris è Hydrocotyle umbellata. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Hydrocotyle ranunculoides hè cunsiderata cum'è una spezia invadente in numerose rigione di u mondu. A so crescita rapida è a so capacità à furmà tappetti densi ponu disturbà l'ecusistemi acquatichi riducendu a luce dispunibile per l'altre piante è mudifichendu a cumpusizione di a fauna. In certe rigione, misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione, in particulare l'usu d'erbicidii è di metudi meccanichi per eliminà e pupulazione esistente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]