Hippocrepis multisiliquosa

À prupositu di Wikipedia
Hippocrepis multisiliquosa
Hippocrepis multisiliquosa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Hippocrepis
Nomu binuminali
Hippocrepis multisiliquosa
Carl Linnaeus, 1753

Hippocrepis multisiliquosa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Hippocrepis multisiliquosa hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò cumposti è alterni, incù fuglioli stretti è lungarini. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò vaini liniari, cuntinendu parechji graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè largamenti sparta in Auropa, par u più in i righjoni mediterranii. Omu a trova ancu in Africa subrana è in Asia uccidentali. Prifirisci i terri calcarii è l'ambienti aparti, tali i pratulini, i prata è l'arici di furesti.

Hippocrepis multisiliquosa hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Hippocrepis multisiliquosa hè una pianta vivaci, capaci à ripraducia si par via di graneddi. Fiurisci di regula da maghju à lugliu, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali chì si cibani di i vaini. 'Ssa spezia hà sviluppatu un adattamentu particulari, chì li parmetti di sopravviva in cundizioni ambiintali sfavurevuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Hippocrepis multisiliquosa hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Hippocrepis comosa, Hippocrepis comosa subsp. multisiliquosa, è Hippocrepis comosa var. multisiliquosa.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Hippocrepis multisiliquosa ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni induva 'ssa pianta hè prisenti, sò nicissarii pà prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu in l'ecusistemi ind'edda si trova.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]