Hieracium humile

À prupositu di Wikipedia
Hieracium humile
Hieracium humile
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Hieracium
Nomu binuminali
Hieracium humile
Nikolaus Joseph von Jacquin, 1776

Hieracium humile hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Hieracium humile hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da una taglia rilativamenti chjuca, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I casci sò lanceulati, incù lati appena dintati, è sò disposti in rusetta à a basa di a pianta. I piccioli sò smilzi è ritti, purtendu un'infiuriscenza in capulinu giaddu vivu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i pratulini, l'arici di furesti è i zoni arbosi. Hieracium humile hà ancu statu intraduttu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana.

Hieracium humile hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Hieracium humile hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di stolons suttarranii. Eppuri, pò ancu ripraducia si par via di graneddi. A fiuritura hà locu di regula di branu è d'istati, quandu i capulinu giaddi emerghjini in cima à i piccioli. I fiora sò impullinati da l'insetti, in particulari l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Hieracium humile hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Pilosella humilis è Hieracium pilosella. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi di Hieracium humile.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Hieracium humile ùn sii micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni arbosi induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali, poni cuntribuiscia à pruteghja 'ssa spezia è a so biudiversità assuciata.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]