Helleborus lividus

À prupositu di Wikipedia
Helleborus lividus
Helleborus lividus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Helleborus
Nomu binuminali
Helleborus lividus
Carl Linnaeus, 1753

Helleborus lividus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus lividus hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Ranunculaceae. 'Ssa spezia si distingui par via di i so fiora diddicati è u so prufilu eleganti. I casci sò parsistenti, duri è d'un verdi scuru lampanti. I fiora, inquantu ad eddi, sò di culori rusulinu pallidu à purpureu, incù stamini giaddi in u centru. Sò ragruppati in gaspi è appariscini di regula d'invernu, ciò chì ni faci una pianta mori apprizzata par metta in i giardini mentri 'ssu periudu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus lividus hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari di a Spagna è Portugallu. Omu u trova par u più in i zoni custieri è i muntagni di 'ssi paesi. Eppuri, hà ancu statu intraduttu in altri righjoni di u mondu par via di a so pupularità in quant'è pianta urnamintali.

Helleborus lividus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Helleborus lividus hè una pianta adatta à i climi mediterranii. Prifirisci i terri beddi assiccati è ricchi di materia urganica. 'Ssa spezia hè capaci à tullarà tampiraturi rilativamenti bassi è pò sopravviva à picculi cutruri. Hè ancu risistenti à a sicchina, ciò chì li parmetti di pruspirà in cundizioni aridi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Helleborus lividus hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Esistini eppuri sinonimi chì sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, tali Helleborus corsicus è Helleborus argutifolius. 'Ssi noma sò avali cunsidarati com'è obsuleti è ùn sò più apradati in a classifica muderna.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus lividus hè una pianta abbastanza cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali è di a racolta eccessiva pà u cummerciu di i pianti urnamintali, certi pupulazioni poni essa minacciati. Hè dunqua impurtanti di metta in campu i misuri di cunsirvazioni pà prisirvà 'ssa spezia è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]