Helleborus foetidus

À prupositu di Wikipedia
Helleborus foetidus
Helleborus foetidus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ranunculales
Famiglia Ranunculaceae
Genaru Helleborus
Nomu binuminali
Helleborus foetidus
Carl Linnaeus, 1753

Helleborus foetidus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Ranunculaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus foetidus hè una pianta vivaci di a famiglia di i Ranunculaceae. Si distingui par via di i so fogli parsistenti, verdi scuru è frastagliati in lobi dintati. I fiora, di culori verdi pallida à purpureu, sò ragruppati in gaspi pindenti. 'Ssa pianta pò aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus foetidus hè urighjinariu d'Auropa uccidentali è cintrali. Omu u trova par u più in i righjoni muntosi, tali l'Alpi, i Pirenei è i Carpazi. Cresci ancu in i furesti adumbrati è i vangarona umiti. 'Ssa pianta hè adattata à i climi freschi è prifirisci i terri ricchi di tarricci.

Helleborus foetidus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Helleborus foetidus hè una pianta vivaci à longa durata di vita. Fiurisci di regula da ghjinnaghju à aprili, ciò chì ni faci una di i primi pianti à fiuriscia di branu. I fiora sò impullinati da l'insetti, tali l'abbi è i bufona. I graneddi sò spargugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hè ancu cunnisciuta pà a so tussicità, in particulari i so radichi, chì cuntenini sustanzi irritanti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Helleborus foetidus apparteni à u genaru Helleborus, chì cumprendi à l'incirca 20 spezii. Hè calchì volta chjamatu Helleborus foetidus subsp. foetidus. Frà i sinonimi di 'ssa pianta, si trova Helleborus viridis è Helleborus lividus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Helleborus foetidus hè cunsidaratu com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è eddu possi essa minacciatu in certi righjoni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò largamenti spartu è a so pupulazioni hè stabuli. Eppuri, hè impurtanti di prisirvà l'ambienti furistieri è muntosi induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]