Geum montanum

À prupositu di Wikipedia
Geum montanum
Geum montanum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Geum
Nome binuminale
Geum montanum
Carl Linnaeus, 1753

Geum montanum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Geum montanum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E so foglie sò alterne, cumposte da fogliole dentate è pilute. I fiori di Geum montanum sò di culore giallu vivu, incù cinque petali è numerose stamine. I frutti sò achenii, chjuchi è appena piluti.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Geum montanum hè una spezia endemica di e rigione muntose d'Europa. Omu a trova per u più in l'Alpe, i Pirenei, i Carpazi è i Balcani. Priferisce e terre calcarie è e pratuline alpine, induv'ella pò furmà di vaste culonie.

Geum montanum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Geum montanum hè una pianta vivace chì fiurisce di regula da maghju à lugliu. Si riproduce per u più in impullinazione cruciata, grazia à insetti tali l'ape è e farfalle chì trasportanu l'amacu di un fiore à l'altru. I granelli sò spergugliati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia hà una crescita relativamente lenta è pò campà insin'à 10 anni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Geum montanum hè ancu cunnisciuta sottu à u nome scentificu di Geum montanum L. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, omu trova Geum montanum var. montanum è Geum montanum subsp. montanum.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Geum montanum hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. E pratuline alpine sò à spessu cunvertute in terre agricule o sottumesse à un'urbanisazione criscente. Di più, u riscaldamentu climaticu pò ancu affittà a ripartizione di 'ssa spezia altirendu e cundizione climatiche necessarie à a so sopravvivenza. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per prisirvà Geum montanum è assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]