Genista linifolia

À prupositu di Wikipedia
Genista linifolia
Genista linifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Genista
Nomu binuminali
Genista linifolia
Carl Linnaeus, 1763

Genista linifolia hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Genista linifolia hè una spezia di pianta à fiora appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Hè carattarizata da piccioli ritti è ramificati pudendu aghjunghja un'altezza di 50 centimi. I casci sò liniari, stretti è di culori verdi scuru. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi terminali. Sò chjuchi ma mori abundanti, ciò chì cunfarisci à a pianta un aspettu mori attraenti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria di u circondu mediterraniu, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i paesi di u Mediterraniu tali a Spagna, a Francia, l'Italia è a Grecia. Cresci ancu in certi righjoni d'Africa subrana è Mediu Urienti. Genista linifolia priferi i terri beddi assiccati è assuliati, è pò essa truvata in i pratulini, i cuddini è i zoni custieri.

Genista linifolia hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Genista linifolia hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di branu è d'istati. Hè adattata à i climi mediterranii, ind'edda pò risista à i periudi di sicchina prulungati. 'Ssa spezia hà sviluppatu radichi fondi chì li parmettini di coglia l'acqua in prufundità. Hè ancu capaci à fissà l'azotu atmusfericu grazia à una simbiosi incù i battirii prisenti in i so radichi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Genista linifolia hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Genista anglica è Genista linifolia var. linifolia. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Genista linifolia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Genista linifolia ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. I misuri di cunsirvazioni devini essa pigliati pà prisirvà 'ssa spezia è u so ecusistema. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a prisirvazioni di a biudiversità hè ancu escinziali par assicurà a sopravvivenza di Genista linifolia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]