Galium mollugo

À prupositu di Wikipedia
Galium mollugo
Galium mollugo
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Genaru Galium
Nomu binuminali
Galium mollugo
Carl Linnaeus, 1753

Galium mollugo hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Rubiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Galium mollugo hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Rubiaceae. Si caratterizeghja da piccioli smilzi è ramificati pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 100 centimi. I casci sò virticillati da gruppi da 6 à 8 è sò liniari, stretti è appena pilosi. I fiora, di culori biancu, sò chjuchi è ragruppati in cimi terminali. I frutti sò achenii neri è lisci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Galium mollugo hè urighjinariu d'Auropa, d'Asia uccidentali è d'Africa subrana. Hè largamenti spartu in i righjoni timparati è subtrupicali di u mondu sanu. Omu u trova à spessu in i pratulini, l'arici di furesti, i bordi di stradeddi è i giardini.

Galium mollugo hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Galium mollugo hè una pianta vivaci chì si prupaga par u più da i so graneddi. Fiurisci da ghjugnu à sittembri, attirendu l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I frutti, chì sò achenii, sò spargugliati da u ventu o da l'animali. 'Ssa pianta hà una crescita rapita è pò furmà culonii densi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Galium mollugo hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Galium album, Galium boreale, Galium mollugo subsp. album, Galium mollugo subsp. boreale, Galium mollugo subsp. mollugo, Galium mollugo var. album, Galium mollugo var. boreale, Galium mollugo var. mollugo. 'Ssi sinonimi sò stati usati in u passatu par disignà diffarenti sottuspezii o variazioni di 'ssa pianta.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Galium mollugo hè una pianta cumuna è largamenti sparta, ciò chì li cunfarisci un statutu di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali da l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva o u défrichage. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci naturalamenti cù u fini di mantena a so diversità genetica è u so rollu eculogicu in l'ecusistemi.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]