Gagea bohemica

À prupositu di Wikipedia
Gagea bohemica
Gagea bohemica
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Liliales
Famiglia Liliaceae
Genaru Gagea
Nomu binuminali
Gagea bohemica
Schult. & Schult.f., 1829

Gagea bohemica hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Liliaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Gagea bohemica hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Liliaceae. Si caratterizeghja da i piccioli smilzi è ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. I casci sò liniari è stretti, misurendu à l'incirca 5 à 15 centimi di longu. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di cuccula. Ogni fiori pussedi sei tepali è sei stamini.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Gagea bohemica hè urighjinaria d'Auropa cintrali è uriintali. Omu a trova par u più in i righjoni muntosi, tali i Carpazi è l'Alpi dinarichi. Cresci ancu in certi parti di l'Auropa uccidentali, in particulari in Francia, in Alimagna è in Polonia.

Gagea bohemica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta arbacea hè vivaci, ciò chì significheghja ch'edda sopravvivi è fiurisci mentri parechji anni. Prifirisci i terri beddi assiccati è ricchi di materia urganica. Gagea bohemica fiurisci di branu, di regula trà marzu è maghju, è pruduci i graneddi chì sò spargugliati da u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Gagea bohemica hè ancu cunnisciuta sottu u nomu di Gagea pratensis subsp. bohemica. Hè stata discritta pà a prima volta da u butanistu austriacu Anton Kerner von Marilaun in u 1884. 'Ssa spezia hè strittamenti liata à altri spezii di u genaru Gagea, tali Gagea lutea è Gagea minima.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Gagea bohemica ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà. I misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a biudiversità, sò escinziali pà pruteghja Gagea bohemica è d'altri spezii vegetali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]