Euphorbia peplis

À prupositu di Wikipedia
Euphorbia peplis
Euphorbia peplis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Malpighiales
Famiglia Euphorbiaceae
Generu Euphorbia
Nome binuminale
Euphorbia peplis
Carl Linnaeus, 1753

Euphorbia peplis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Euphorbiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia peplis hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Euphorbiaceae. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 20 è 50 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, incù casce alterne è strette. E casce sò di culore verde chjaru è misuranu circa 2 à 4 centimi di longu. I fiori di 'ssa spezia sò chjuchi è discreti, di culore verde o giallastru, ragruppati in infiuriscenze terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia peplis hè originaria di e rigione custiere di l'Europa è di l'Africa suprana. Omu a trova per u più longu à e coste di u mare Terraniu, di l'Atlanticu è di u mare Neru. 'Ssa pianta cresce à spessu in ambienti salini, e dune di rena è e zone custiere.

Euphorbia peplis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia peplis hè una pianta adatta à l'ambienti custieri è salini. Pussede radiche prufonde chì li permettenu di coglie l'acqua è i nutrimenti necessarii in e terre povere in risorse. 'Ssa spezia hè ancu resistente à a sicchina è tullereghja cundizione di ventu è di sale. Si riproduce per u più per via di granelli, chì sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia peplis hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi, tali Euphorbia peplus è Euphorbia paralias. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Euphorbia peplis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Euphorbia peplis hè una spezia chì ùn face micca l'ogettu d'una preoccupazione magiore in termini di cunsirvazione. Hè relativamente sparta in a so area di ripartizione naturale è ùn hè micca cunsiderata cum'è minacciata. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è sviluppu custieru pò custituisce una minaccia putenziale per 'ssa pianta. Hè dunque impurtante di surviglià è di pruteghje e pupulazione esistente di Euphorbia peplis cù u fine di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu in l'ecusistemi custieri.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]