Cytisus striatus

À prupositu di Wikipedia
Cytisus striatus
Cytisus striatus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Fabales
Famiglia Fabaceae
Genaru Cytisus
Nomu binuminali
Cytisus striatus
Heinrich Friedrich, 1822

Cytisus striatus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.

==Discrizzioni==: U Cytisus striatus hè una spezia di pianta appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si distingui par via di i so fiora giaddi vivi è i so casci cumposti da trè fuglioli. 'Ssa pianta arbustiva pò aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I so piccioli sò smilzi è appena striati, da induva u so nomu spicificu striatus.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Cytisus striatus hè urighjinariu di a penisula iberica, più pricisamenti di a Spagna è Portugallu. Omu u trova ancu in certi righjoni da u sudu di a Francia. 'Ssa spezia prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati, tali i cuddini è i penditi rucciosi.

Cytisus striatus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Cytisus striatus hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di branu è d'istatina. I so fiora giaddi, ragruppati in gaspi, attirani l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò cuntinuti in vaini chì si formani dopu à a fiuritura. A pianta si ripraduci ancu par via di calaturi, furmendu cusì culonii d'individui.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Cytisus striatus hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Genista striata. Hè stata discrittu par a prima volta da u butanistu francesu Jean-Baptiste Lamarck in u 1786. Apparteni à u genaru Cytisus, chì ragruppa parechji spezii d'arbusti à fiora di a famiglia di i Fabaceae.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Cytisus striatus hè cunsidaratu com'è una spezia di cuncernu par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'attività umani tali l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva ani caghjunatu una diminuzioni di a so pupulazioni. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa pianta, in particulari a prisirvazioni di i so ambienti naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]