Cyperus eragrostis

À prupositu di Wikipedia
Cyperus eragrostis
Cyperus eragrostis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Cyperus
Nomu binuminali
Cyperus eragrostis
Carl Linnaeus, 1756

Cyperus eragrostis hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Cyperus eragrostis hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I casci sò liniari è misurani circa 5 à 10 millimitri di larghezza. L'infiuriscenzi sò spighi cumpatti, furmati di fiurareddi bruni o virdicci. I frutti sò achenii, di forma lungarina è di culori brunu chjaru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Cyperus eragrostis hè urighjinariu d'Africa, ind'eddu hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i righjoni trupicali è subtrupicali di u cuntinenti, in particulari in Africa suttana, à u Kenya, in Tanzania è à u Nigeria. Pò ancu essa prisenti in certi righjoni d'Asia, d'America suttana è d'Uceania.

Cyperus eragrostis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta cresci di regula in i zoni umiti, tali i paduli, i spondi di i corsi d'acqua è i paduli. Hè adattata à cundizioni di terri umiti è tullareghja bè i periudi di sicchina. Cyperus eragrostis si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di rizomi suttarranii. Pò ancu pruducia graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Cyperus eragrostis hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Cyperus congestus, Cyperus flavidus, Cyperus globulosus è Cyperus pumilus. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu par disignà varianti di 'ssa pianta, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Cyperus eragrostis.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Cyperus eragrostis ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia par a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di piglià misuri di prisirvazioni di 'ssi ecusistemi pà assicurà a cunsirvazioni di Cyperus eragrostis è di a so biudiversità assuciata.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]