Crupina crupinastrum

À prupositu di Wikipedia
Crupina crupinastrum
Crupina crupinastrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asterales
Famiglia Asteraceae
Genaru Crupina
Nomu binuminali
Crupina crupinastrum
Carl Linnaeus, 1753

Crupina crupinastrum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Asteraceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Crupina crupinastrum hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 80 centimi d'altezza. I so piccioli sò ritti, ramificati è cuparti à pela fini. I casci sò alterni, lanceulati è appena dintati annantu à i bordi. I fiora, di culori viulinu, sò ragruppati in capulini è appariscini in cima à i piccioli. I frutti sò achenii, di forma lungarina, suparati da un ciuffettu di seti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Crupina crupinastrum hè urighjinaria d'Auropa di l'Estu è d'Asia uccidentali. S'hè eppuri largamenti sparta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana, in Australia è in Africa suttana. 'Ssa pianta hà una prifarenza par i terri asciutti è beddi assiccati, è hè à spessu prisenti in i pratulini, i pasciali è i zoni disturbati.

Crupina crupinastrum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Crupina crupinastrum hè una pianta annuali chì si ripraduci par u più par via di graneddi. A fiuritura hà locu da ghjugnu à sittembri, è i fiora sò inamacati da l'insetti. I graneddi sò spargugliati da u ventu grazia à i so ciuffetti. 'Ssa pianta hà una crescita rapita è pò furmà pupulazioni densi, ciò chì li parmetti di fà cuncurrenza à i spezii indigeni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Crupina crupinastrum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Crupina vulgaris, Crupina vulgaris var. crupinastrum, è Centaurea crupinastrum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Crupina crupinastrum hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in numarosi righjoni ind'edda hè stata intradutta. A so crescita rapita è a so capacità à furmà pupulazioni densi poni caghjunà una diminuzioni di a biudiversità lucali. In certi righjoni, i misuri di cuntrollu sò missi in campu pà limità a so prupagazioni, in particulari par via di a gistioni di i pasciali è di l'usu d'arbicidii silettivi. A sinsibilisazioni di u publicu à 'ssa spezia invadenti hè ancu impurtanti par privena a so prupagazioni è pruteghja l'ecusistemi indigeni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]