Crucianella maritima

À prupositu di Wikipedia
Crucianella maritima
Crucianella maritima
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Generu Crucianella
Nome binuminale
Crucianella maritima
Carl Linnaeus, 1753

Crucianella maritima hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rubiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Crucianella maritima hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rubiaceae. Si distingue per via di a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu casce opposte è strette, d'un verde vivu. I fiori di a crucianelle marittima sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenze terminale, furmendu gaspe di culore rusulatu pallidu à biancu. 'Ssa pianta sgaghja un profume aggradevule è suttile.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A crucianelle marittima hè originariu di e rigione custiere di l'Europa occidentale, in particulare longu à u mare Terraniu è di l'Atlanticu. Omu a trova ancu in certe parte di l'Africa suprana. Priferisce e terre rinose è l'ambienti custieri, tali e dune è e scugliere marittime. 'Ssa pianta hè bè adatta à e cundizione saline è pò tullerà livelli alti di sale in a terra.

Crucianella maritima hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A crucianelle marittima hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A so fiuritura hà locu di regula da maghju à sittembre, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu ancu esse traspurtate da e cavallate marine. 'Ssa pianta hà sviluppatu l'adattamenti per resiste à e cundizione difficile di l'ambienti custieri, in particulare una capacità à accumulà l'acqua in i so tissuti è una tullaranza à u sale.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A crucianelle marittima appartene à u generu Crucianella, chì cumprende parechje altre spezie simile. Hè qualchì volta chjamata Crucianella litturale o Crucianella angustifolia da certi autori. Eppuru, u nome scentificu accittatu hè Crucianella maritima.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A crucianelle marittima hè cunsiderata cum'è una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione è u sviluppu custieru. Misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa pianta è pruteghje i so ambienti naturali. A crucianelle marittima hè ancu cultivata cum'è pianta ornamentale in i giardini, cuntribuendu cusì à a so prisirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]