Crucianella angustifolia

À prupositu di Wikipedia
Crucianella angustifolia
Crucianella angustifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Gentianales
Famiglia Rubiaceae
Generu Crucianella
Nome binuminale
Crucianella angustifolia
Carl Linnaeus, 1753

Crucianella angustifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rubiaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Crucianella angustifolia hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Rubiaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti è smilzi, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò strette, lineare è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori, di culore rusulatu pallidu à biancu, sò ragruppati in infiuriscenze terminale. Ogni fiore prisenta cinque petali è cinque sepali, è ancu numerose stamine.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Crucianella angustifolia hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone erbose. Hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'Africa suprana.

Crucianella angustifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta priferisce e terre belle assiccate è e zone assuliate. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli di Crucianella angustifolia sò spergugliati da u ventu o per mezu di animali chì si nutriscenu di i so frutti.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Crucianella angustifolia hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Crucianella intermedia, Crucianella latifolia è Crucianella maritima.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Crucianella angustifolia ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata, certe pupulazione lucale ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]