Crataegus laevigata

À prupositu di Wikipedia
Crataegus laevigata
Crataegus laevigata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Rosales
Famiglia Rosaceae
Generu Crataegus
Nome binuminale
Crataegus laevigata
Augustin-Pyramus de Candolle, 1825

Crataegus laevigata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Rosaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus laevigata hè un arbustu appartinendu à a famiglia di e Rosaceae. Si distingue per via di e so casce cadente, alterne è lubate, è ancu da i so fiori in corimbi. I frutti di 'ssa spezia sò picculi baghi rossi, chì sò manghjarecce.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus laevigata hè originariu d'Europa occidentale è cintrale. Omu u trova per u più in e rigione timperate, tale a Francia, l'Alimagna, l'Inghilterra è l'Italia. Stu arbustu hè à spessu prisente in e sepe, l'arici di fureste è e pratuline.

Crataegus laevigata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Crataegus laevigata hè una spezia rusticana chì s'adatta à sfarenti tipi di terre, da u calcariu à u rinosu. Priferisce e zone assuliate o in parte adumbrate. A fiuritura hà locu di veranu, di regula trà aprile è ghjunghju, è attira numerosi insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle. I frutti maturanu d'auturnu è sò spergugliati da l'acelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Crataegus laevigata hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciutu sottu à altre sinonimi, tali Crataegus oxyacantha è Crataegus monogyna var. laevigata. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà variazione di 'ssa spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Crataegus laevigata hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione criscenta, pò custituisce una minaccia per a so sopravvivenza à longu andà. Misure di cunsirvazione, tale a prisirvazione di e sepe è zone naturale, sò impurtante per mantene e pupulazione di Crataegus laevigata è assicurà a biodiversità.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]