Corymbia ficifolia

À prupositu di Wikipedia
Corymbia ficifolia
Corymbia ficifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Myrtales
Famiglia Myrtaceae
Generu Corymbia
Nome binuminale
Corymbia ficifolia
Agostino Todaro, 1866

Corymbia ficifolia hè una spezia d'arburu chì face parte di a famiglia di e Myrtaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Corymbia ficifolia, ancu cunnisciutu sottu u nome di ocalitu rossu, hè un arburu à foglie persistente appartinendu à a famiglia di e Myrtaceae. Hè originariu d'Australia è hè largamente cultivatu in numerose rigione di u mondu per causa di a so bellezza è di a so resistenza.

Stu arburu aghjunghje di regula un'altezza da 10 à 15 metri, bench'ellu possi qualchì volta aghjunghje sinu à 25 metri. Pussede un fustu drittu è una curteccia roza di culore grisgiu o brunicciu o ancu russicciu. E casce sò lanceulate, d'un verde lampante, è misuranu circa 10 à 15 centimi di longu. I fiori sò ragruppati in corimbi, da induve u nome di a spezia, è sò d'un rossu lampante, bench'ellu esistinu ancu varietà à fiori rusulati o bianchi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Corymbia ficifolia hè endemica di u punente di l'Australia, induv'ella cresce per u più in e rigione custiere è e piane. Omu u trova ancu in certe rigione da u livante di l'Australia, induv'ella hè stata introduttu. Fora di a so area di ripartizione naturale, stu arburu hè cultivatu in numerosi paesi à traversu u mondu, in particulare in Europa, in America suprana è in Asia.

Corymbia ficifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Stu arburu hè bè adattatu à i climi mediterranii è resiste bè à a sicchina. Priferisce e terre belle assiccate è tullereghja e terre povere in nutrimenti. A fiuritura hà locu per u più d'istate, attirendu numerosi insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle. I frutti sò capsule legnose cuntinendu numerose granelli.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Corymbia ficifolia hè stata discritta per a prima volta da u botanistu francese Jacques Labillardière in u 1800. Hè stata à l'iniziu classificatu in u generu Eucalyptus, ma hè stata riclassatu in u generu Corymbia in u 1995. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Eucalyptus ficifolia, Eucalyptus calophylla var. ficifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Corymbia ficifolia ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Per causa di a so pupularità intantu chì arburu d'ornamentu, hè largamente cultivatu in numerosi paesi. Eppuru, hè impurtante di vighjà à ciò ch'e pupulazione selvatiche ùn sianu micca sfruttate cù eccessu è ch'è l'ambienti naturali sianu prisirvati per mantene a diversità genetica di a spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]