Cirsium scabrum

À prupositu di Wikipedia
Cirsium scabrum
Cirsium scabrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Cirsium
Nome binuminale
Cirsium scabrum
Agostino Todaro, 1866

Cirsium scabrum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cirsium scabrum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue per via di u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 2 metri, è e so foglie spinose è lubate. I fiori di 'ssa spezia sò ragruppati in capulini di culore purpureu, circundati da brattee zimbrunute. Cirsium scabrum hè una pianta robusta è resistente, adatta à ambienti varii/variati.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Cirsium scabrum hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova ancu in Asia occidentale è in Africa suprana. 'Ssa spezia hè stata introdutta in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, induv'ella hè cunsiderata cum'è una pianta invadente.

Cirsium scabrum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Cirsium scabrum hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A so fiuritura hà locu da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori. I granelli sò spergugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisce à a prupagazione di a spezia. 'Ssa pianta hè ancu capace à prupagà si in via vegetativa grazia à e so radiche rizomatose.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cirsium scabrum appartene à u generu Cirsium, chì ragruppa numerose spezie di cardi. Hè qualchì volta designatu da u sinonimu Cirsium vulgare.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Cirsium scabrum hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in certe rigione induv'ellu hè stata introduttu. A so espansione pò caghjunà a supprissione d'altre spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. In 'sse rigione, misure di cuntrollu sò à spessu messe in ballu per limità a so prupagazione. Eppuru, in a so area di ripartizione d'origine, Cirsium scabrum ghjoca un rollu eculogicu impurtante furniscendu u cibu è un ambiente per numerosi insetti è acelli. Hè dunque essenziale di truvà un equilibriu trà a gistione di 'ssa spezia è a prisirvazione di a biodiversità lucale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]