Cirsium arvense

À prupositu di Wikipedia
Cirsium arvense
Cirsium arvense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Cirsium
Nome binuminale
Cirsium arvense
Agostino Todaro, 1866

Cirsium arvense hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cirsium arvense hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru, è casce prufundamente lubate, spinose è verde. I fiori di 'ssa pianta sò ragruppati in capulini purpurei o rusulati, circundati da brattee zimbrunute.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Cirsium arvense hè originariu d'Europa è d'Asia, ma si hè spartu in numerose rigione di u mondu. Omu u trova per u più in e pratuline, i campi cultivati, i bordi di stradone è i terreni abbandunati. 'Ssa pianta hè cunsiderata cum'è una gattiva erba invadente in numerosi paesi per causa di a so capacità à prupagà si prestu è à fà cuncurrenza à e spezie indigene.

Cirsium arvense hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Cirsium arvense hè una pianta vivace chì si riproduce per u più da i so granelli, ma ancu da e so radiche suttarranie chjamate rizomi. I granelli sò spergugliati da u ventu è ponu firmà campii in a terra mentre parechji anni. I rizomi permettenu à a pianta di diffonde si orizuntalmente è di furmà nuvelle cresci. 'Ssa capacità di riproduzione aggressiva cuntribuisce à a culunisazione rapida di nuvelli ambienti da Cirsium arvense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cirsium arvense hè ancu chjamatu Carduus arvensis da certi autori. Face parte di u generu Cirsium, chì ragruppa numerose spezie di cardi. Frà i sinonimi di Cirsium arvense, omu trova Carduus pratensis, Cnicus arvensis è Cirsium pratense.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Per causa di a so natura invadente, Cirsium arvense hè cunsideratu cum'è una minaccia per a biodiversità in numerosi ecusistemi. Pò suppiantà e spezie indigene è riduce a dispunibilità di e risorse per altre piante è animali. Parechje metudi di lotta sò state sviluppate per cuntrullà 'ssa pianta, in particulare l'usu d'erbicidii, a falcia rigulari è l'intruduzione d'insetti erbivori specifichi. Eppuru, per causa di a so capacità di riproduzione è di dispersione, l'eradicazione cumpletta di Cirsium arvense pò esse difficile à aghjunghje.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]