Chlidonias leucopterus

À prupositu di Wikipedia
Chlidonias leucopterus
Chlidonias leucopterus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Charadriiformes
Famiglia Laridae
Genaru Chlidonias
Nomu binuminali
Chlidonias leucopterus
Coenraad Jacob Temminck, 1815

Chlidonias leucopterus (cappuccinu alibiancu) hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Laridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias leucopterus hè un aceddu acquaticu appartinendu à a famiglia di i Laridae. Si distingui da a so taglia media, misurendu circa 25 centimi di lunghezza è pisendu trà 70 è 100 grammi. U so piumaghju hè par u più neru, incù l'ali bianchi è una coda furcata. U so bizzicu hè finu è appena incurvatu in ghjò, beddu adattu à u so rigimu alimintari.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U cappuccinu neru hè una spezia migratrici chì si ripraduci in Aurasia è inverna in Africa subsaariana. Mentri a staghjoni di ripruduzioni, si trova par u più in i zoni umiti d'Auropa, d'Asia cintrali è di Siberia. Prifirisci i lavi, i paduli è i stagni pocu fondi, ind'edda pò truvà pesci è invirtibrati acquatichi in abbundanza.

Chlidonias leucopterus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias leucopterus hè un aceddu grigariu chì si ripraduci in culonii, furmendu nidi gallighjanti annantu à i stesi d'acqua. I coppii si formani mentri a staghjoni di ripruduzioni è custruiscini nidi apradendu matiriali vegetali truvati in a vicinanza. A femina diponi di regula 2 à 4 ova, ch'edda incuba mentri circa 3 sittimani. I dui parenti participeghjani à l'incubazioni è à l'alimantazioni di i ghjovani.

'Ssa spezia si ciba par u più di picculi pesci, di mastaruculi acquatichi è di crustacei. Caccighjeghja capiciuttendu prestu in acqua dapoi u bulu, chjappendu a so preda incù u so bizzicu spinosu. Hè dinò cunnisciuta par arrubà u cibu d'altri aceddi acquatichi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias leucopterus apparteni à l'ordini di i Charadriiformi è à a famiglia di i Laridae. Hè statu discrittu par a prima volta da u naturalistu ulandesu Coenraad Jacob Temminck in u 1815. Esistini dinò sinonimi par 'ssa spezia, tali Sterna leucoptera è Hydrochelidon leucoptera.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias leucopterus hè classificatu com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è a so pupulazioni vali à dì glubalamenti stabuli, certi pupulazioni lucali poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali, a polluzioni di l'acqua è a caccia eccessiva. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]