Chlidonias hybrida

À prupositu di Wikipedia
Chlidonias hybrida
Chlidonias hybrida
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Charadriiformes
Famiglia Laridae
Genaru Chlidonias
Nomu binuminali
Chlidonias hybrida
Peter Simon Pallas, 1811

Chlidonias hybrida hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di i Laridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias hybrida hè un aceddu acquaticu appartinendu à a famiglia di i Laridés. Misura circa 25 à 30 centimi di lunghezza è pussedi una largura d'ali di à l'incirca 70 à 80 centimi. U so piumaghju hè par u più grisgiu pallidu, incù una calotta nera in capu è una tacca nera sottu à l'ochji. I so ali sò longhi è pinzuti, ciò chì li parmetti di bulà prestu è di capiciuttà in modu efficaci par chjappà i so predi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias hybrida hè una spezia migratrici chì si ripraduci in Aurasia, par u più in Auropa è in Asia. Mentri a staghjoni di ripruduzioni, si trova in i zoni umiti, i paduli è i lavi pocu fondi. Dopu à a ripruduzioni, migra versu l'Africa subsaariana, ind'eddu passa l'invernu in i zoni custieri è l'estuarii.

Chlidonias hybrida hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Stu aceddu si nutrisci par u più di picculi pesci, di mastaruculi acquatichi è di crustacei. Caccighjeghja bulendu sopra à l'acqua è capiciuttendu prestu pà chjappà a so preda. Hè dinò cunnisciutu pà a so tecnica di pesca in gruppu, induva parechji individui si cuncoglini pà achjirchjà i pesci è fà li cuddà versu a suparficia di l'acqua.

Chlidonias hybrida hè un aceddu grigariu chì nichja in culonii, à spessu in cumpagnia d'altri spezii d'aceddi acquatichi. Custruisci u so nidu sopra à isulotti o zatteri gallighjanti, di regula vicinu à a vegetazioni acquatica. A femina diponi di solitu 2 à 4 ova, ch'edda incuba mentri circa 20 à 22 ghjorna. I dui parenti participeghjani à l'incubazioni è à l'addevu di i ghjovani.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias hybrida apparteni à a famiglia di i Laridae, chì cumprendi dinò l'aculi marini è i gabbiani. Hè stata discrittu pà a prima volta da u naturalistu svidesi Carl Linnaeus in u 1758. Esistini dinò sinonimi par 'ssa spezia, tali Sterna hybrida è Hydrochelidon hybrida.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chlidonias hybrida hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori siont'è l'Unioni internaziunali par a cunsirvazioni di a natura (UICN). Bench'è a so pupulazioni vali à dì stabuli, hè minacciatu da a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari a digradazioni di i zoni umiti è a polluzioni di l'acqua. I sforzi di cunsirvazioni visani à pruteghja l'ambienti escinziali di ripruduzioni è d'invernamentu di 'ssa spezia, è ancu à prumova a sinsibilisazioni à a so cunsirvazioni frà i pupulazioni lucali è i turisti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]