Centaurium tenuiflorum

À prupositu di Wikipedia
Centaurium tenuiflorum
Centaurium tenuiflorum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Gentianaceae
Genaru Centaurium
Nomu binuminali
Centaurium tenuiflorum
Carl Gottlob Rafn, 1800

Centaurium tenuiflorum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Gentianaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Centaurium tenuiflorum hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Gentianaceae. Si distingui par via di a so taglia mudesta, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altezza. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu fogli upposti è lanceulati. I fiora, di culori rusulinu à purpureu, sò chjuchi è ragruppati in infiuriscenzi terminali. I pitali sò saldati à a basa, furmendu una curolla à forma di tubu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinariu d'Auropa, ind'edda hè largamenti spartu. Omu a trova par u più in i pratulini, i landi è i zoni arbosi, ma pò ancu crescia in i sbaccaturi di i scogli è i terri rinosi. Centaurium tenuiflorum hè ancu prisenti in Africa subrana è in Asia uccidentali.

Centaurium tenuiflorum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Centaurium tenuiflorum hè una pianta annuali chì fiurisci da ghjugnu à sittembri. Si ripraduci par u più da i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. 'Ssa pianta hè adattata à cundizioni di terri povari in nutrimenti è prifirisci l'ambienti assuliati. Hè à spessu visitata da l'insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì cuntribuiscini à a so ripruduzioni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Centaurium tenuiflorum hè ancu cunnisciuta sottu u nomu di Centaurium pulchellum. 'Ssa spezia hè stata discritta par a prima volta da u butanistu svidesu Carl Linnaeus in u 1753.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Centaurium tenuiflorum ùn hè micca cunsidarata com'è una spezia minacciata. Hè rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni è ùn faci micca l'ughjettu di misuri di cunsirvazioni spicifichi. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva pò custituiscia una minaccia par 'ssa pianta à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni ind'si trova cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza è a so perennità.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]